El passat divendres 6 de maig la Xarxa d’Escoles per a la Sostenibilitat de Cornellà va celebrar la VI Jornada d’intercanvi d’experiències per l’alumnat. L’objectiu d’aquestes jornades és crear un espai per compartir i conèixer les diferents propostes que s’estan desenvolupant en el marc dels projectes de sostenibilitat dels centres educatius.
Mitjançant la presentació de pòsters i materials sobre els projectes, l’alumnat duu a terme diverses dinàmiques per valorar diferents aspectes dels projectes presentats i col·labora fent propostes de millora i comentaris sobre els projectes.
La jornada es va realitzar al Parc del Canal de la Infanta on cada centre educatiu va muntar el seu estand amb els materials i un pòster sobre el projecte que volien presentar. Enguany hi han participat sis centres educatius els quals hi han assistit amb un grup d’alumnes en representació del centre.
Els centres educatius que han participat són l’escola l’Areny amb el seu projecte de recollida de piles i la participació al concurs Apilo, l’escola SAMC amb el projecte transversal sobre els ODS que han desenvolupat durant tot el curs escolar, l’escola Mediterrània amb el seu projecte d’hort i la recuperació de la col paperina i l’escola Anselm Clavé amb el projecte de vermicompostatge. També hi han participat centres educatius de secundària, l’institut Miquel Martí i Pol amb el projecte de reducció de residus als esmorzars i la fabricació d’embocalls reutilitzables i l’institut Esteve Terradas amb el projecte Combatem el paper d’alumini.
En aquesta edició com a novetat, i amb l’objectiu de donar a conèixer la tasca que es desenvolupa des de les escoles bressol, es va instal·lar un estand amb materials i un pòster elaborat conjuntament entre totes les mestres de les escoles bressol adherides a la XESCO. En aquest pòster es va fer un recull de les accions que duen a terme a nivell de centre i les accions que s’han realitat en xarxa com per exemple la fabricació de boles nendo dango per repartir durant la Festa del Riu de la XESCO.
Durant la jornada l’alumnat participant va poder conèixer les experiències de la resta de centres i també se’ls va proposar valorar els aspectes més rellevants de cada un dels projectes.