TALLERS
El nou currículum, una oportunitat per a l’Educació Ambiental
Les docents van analitzar quines oportunitats ofereix aquest per encaixar les actuacions i projectes d’educació per a la sostenibilitat en l’activitat docent i van aprendre a identificar les competències que es mobilitzen en diferents matèries i àmbits per programar i dissenyar situacions d’aprenentatge.
Llums i ombres dels ODS
Mitjançant el Joc dels Objectius de Desenvolupament Sostenible editat per la Diputació de Barcelona, es van treballar problemàtiques socioambientals que els ODS no esmenten de forma explícita. També es va revisar de forma crítica la seva base filosòfica i sistèmica, arribant a una conclusió compartida que tot i que els ODS aporten una mirada múltiple i transversal, continuen sent una proposta emmarcada en el paradigma socioeconòmic actual que es fonamenta en la idea del creixement econòmic.
PARTYcipem
Dinamització i participació de comissions ambientals als centres educatius’, les docents van identificar de forma lúdica i vivencial els aspectes claus per promoure i facilitar la participació activa de l’alumnat i del professorat en els projectes de sostenibilitat i com fomentar-ne el sentiment de pertinença. L’Eskamot verd del Col·legi Sant Ramon Nonat va participar en la seva dinamització i va fer aportacions molt inspiradores per a les docents com concretar les normes per crear un ambient distès i amable on tothom sigui escoltat, generar bones discussions per consensuar objectius comuns i celebrar tant el procés com els resultats!
Construcció de projectes d’Aprenentatge Servei
En aquest taller la Fundació Els 3 Turons va explicar les tasques que desenvolupen a la masia Can Soler de la Vall d’Hebron, on alumnat de 16 a 29 anys amb problemes de salut mental duen a terme projectes d’APS d’hort i cuina, recuperació de llavors i doblatge d’audiovisuals per a persones amb dificultats visuals, entre altres. Durant la sessió es van presentar els possibles punts de partida, les modalitats i les fases d’un projecte d’APS.