De vegades sembla que hi ha temes que es posen de moda en l’educació ambiental: que si el soroll, que si els horts escolars, que si l’aigua… Qui els promou, no sent que hagin de ser modes, sinó temes de fons que no podem oblidar, que no poden passar de moda. I, cada cop més, vivim crisis que ens tornen a posar sobre la taula algun d’aquests temes: la sequera, els subministraments, el clima…
Els horts escolars tornen amb força, probablement perquè toquen un tema ben necessari. Ja fa temps que no els considerem desconnectats dels sistemes alimentaris de l’escola i la societat. L’agroecologia escolar camina forta a tots els nivells: infantil, primària, secundària i nivell universitari. A més, l’agroecologia urbana, amb els horts urbans, inclouen cada cop més gent.
Però aquest camí es fa habitualment a costa de l’esforç de molta gent, amb poc suport institucional i amb poc reconeixement. Fins que els actors principals es troben i decideixen que es volen adreçar a la societat, amb l’eina que fa temps que tenim: el manifest.
Us presentem aquí el manifest sobre horts escolars elaborat a València en una trobada estatal el 12 de maig de 2023, el podreu signar: https://cerai.org/manifiesto-el-huerto-escolar-como-base-de-una-educacion-ecosocial/