El dimarts 10 d’octubre es va celebrar a Barcelona l’acte Reptem l’educació! L’alumnat obre conversa, tret de sortida de la iniciativa de l’Aliança Catalunya 2030, el Departament d’Educació i Catesco: Diàlegs Educació 2030.

L’esdeveniment tenia l’objectiu de crear un espai de diàleg per a la transformació de l’educació, amb la veu dels infants com a protagonista; posicionar la cultura del diàleg com a clau per a la inclusió, la reflexió i l’empoderament i la transformació; i prendre consciència sobre els reptes globals, i la necessitat de transformar l’educació per a donar-hi resposta. A més de servir com a inspiració i impuls perquè a través de les delegacions dels centres participants la iniciativa es dissemini arreu del territori.

L’esdeveniment va començar a dos quarts de 10 del matí, paral·lelament a l’arribada dels centres i les acreditacions. La majoria dels centres participants formen part de la XESC. L’alumnat va realitzar diverses dinàmiques:

  • Identificar sobre un mapa de Catalunya els seus municipis d’origen
  • Plenària amb la Nadia Ghulam, escriptora i activista d’origen afganès.
  • Tallers al voltant d’alguna de les altres quatre “Ps” dels ODS: planeta, persones, pau i prosperitat.
  • Prioritzar les propostes consensuades per l’alumnat.
  • D’altra banda, els docents van gaudir del taller ConversArt, basat en el diàleg i les preguntes clau del Reimaginem.

L’acte es va tancar al voltant de la tarima ODSs amb la intervenció d’alumnes participants i els parlaments institucionals d’Eduard Vallory president de Catesco, Arnau Queralt director del CADS i Anna Simó, Consellera d’Educació.

A partir d’aquí, d’una banda, els infants i adolescents participants entomen el repte de fer extensiva la conversa als seus centres educatius amb tota la comunitat (alumnat, famílies i professorat). De l’altra, les entitats de l’Aliança Catalunya 2030, prenen el relleu de l’esdeveniment per tal de generar nous espais de diàleg als seus territoris i organitzacions, per tal d’anar construint aquesta gran conversa de país sobre com transformar l’educació perquè sigui més efectiva per a l’assoliment de l’Agenda 2030.