L’Aparador de situacions d’aprenentatge estrena una nova proposta educativa: la situació d’aprenentatge “Jardins de Papallones”. Aquesta proposta didàctica ofereix al professorat eines per fer del pati escolar un espai viu, que promou la biodiversitat i l’observació científica, tot fomentant el pensament crític i l’acció ecosocial entre l’alumnat.

A través d’un conjunt de fitxes d’aprenentatge pensades per a diverses etapes educatives, els infants i joves s’endinsen en el món fascinant de les papallones. Aprenen sobre la seva biologia, el seu hàbitat natural, i també sobre les amenaces que posen en perill aquests pol·linitzadors, essencials per al bon funcionament dels ecosistemes.

Més enllà de la teoria, la proposta impulsa accions pràctiques per afavorir la presència d’espècies autòctones: des de la plantació de vegetació adequada fins a la creació de petits jardins amb criteris ambientals. L’activitat convida a reflexionar sobre la necessitat de preservar els espais verds i entendre el pati com un lloc d’aprenentatge viu i sostenible.

Un dels punts més innovadors de la proposta és la participació en el projecte de ciència ciutadana “Jardins de Papallones”, coordinat pel Museu de Ciències Naturals de Granollers. Això permet a l’alumnat identificar, comptar i fer el seguiment de les papallones que visiten el seu entorn, convertint-se en agents actius del coneixement científic.

Amb aquesta nova situació d’aprenentatge, l’Aparador convida les escoles a repensar els espais exteriors i a connectar els infants amb la natura des de l’experiència directa, el joc i la responsabilitat compartida envers el planeta.

🌿🦋 Vols saber més? Consulta la proposta educativa completa al web de la Xarxa Escoles Verdes: Jardins de papallones