Experiències educatives posts2022-04-29T14:01:42+02:00

Experiències educatives

  • Recuperem les dunes

Recuperem les dunes

AMB i Ajuntament de Castelldefels

Projecte en el qual l’alumnat fa una intervenció de millora ambiental de les dunes de la platja de Castelldefels amb la plantació de borró i altres espècies autòctones, la retirada d’espècies invasores i la participació en el “Projecte Microplàstics”, que permet fer un diagnòstic de la contaminació per residus plàstics a la platja.
.

Etapa: ESO
Temàtica: Biodiversitat i territori, canvi climàtic

Descarrega la fitxa en PDF

Justícia Alimentària

Gilgal Solidari, MEL Educació ambiental. Ajuntament de Sant Cugat del Vallès

Es planteja actuar contra la pobresa alimentària,es reflexiona sobre la perspectiva de la sobirania alimentària, la realitat multidimensional de la pobresa, alternatives posades en marxa per col·lectius i es coneix una entitat que treballa el tema i es construeix una acció conjunta.


Etapa: ESO
Temàtica: Alimentació, justícia climàtica, alimentària i decreixement

Descarrega la fitxa en PDF

  • Biodiversitat urbana a l'abast de tothom. Caixes niu

Biodiversitat urbana a l’abast de tothom: caixes niu d’ocells als espais verds de Lleida

Fundació per a la sostenibilitat Lleida 21, ICO, Voluntaris del cens de cigonyes de Lleida

El projecte de Servei Comunitari és una proposta per sensibilitzar a la ciutadania sobre la pèrdua de biodiversitat i fomentar la seva recuperació a través de la recuperació d’espais adients per a la nidificació amb la instal·lació de caixes niu a la ciutat de Lleida.

Etapa: ESO
Temàtica: Biodiversitat

Descarrega la fitxa en PDF

  • Som platja. L_apadrinament com a eina per millorar-ne l'estat ambiental

Som Platja: l’apadrinament com a eina per millorar-ne l’estat ambiental

Submon. Xarxa d’Escoles Verdes(Generalitat)

El projecte té l’objectiu general de millorar l’estat ambiental del litoral i les platges, comptant amb la implicació de l’alumnat dels instituts participants i dels ajuntaments, amb l’apadrinament de l’espai per part del centre educatiu.

Etapa: ESO
Temàtica: Biodiversitat i territori, salut ambiental, residus

Descarrega la fitxa en PDF

  • Projecte AMPHIBIA. Coneixent, estudiant i conservant les basses

Projecte Amphibia: coneixent, estudiant i conservant les basses

Societat Catalana d’Herpetologia.Xarxa d’Escoles Verdes (Generalitat)

Partint de la necessitat de donar a conèixer i protegir els amfibis, altres espècies aquàtiques i els seus hàbitats. Lla proposta de servei es basa en què l’alumnat valori la importància d’aquests animals al seu propi municipi mitjançant estudis, divulgació i conservació.


Etapa: ESO
Temàtica: Biodiversitat i territori, aigua

Descarrega la fitxa en PDF

  • Tancant el cercle. Capses niu i hotels d_insectes

Tancant el cercle: capses niu i hotels d’insectes

ADEFFA. Xarxa d’Escoles Verdes (Generalitat)


Projecte centrat en el foment de la biodiversitat a partir de la construcció, col·locació i seguiment de capses niu i ratpenats, instal·lades en zones boscoses al voltant de l’escola i en fonts apadrinades així com la construcció d’hotels d’insectes als patis de les escoles.

Etapa: Primària i ESO
Temàtica: Biodiversitat i territori

Descarrega la fitxa en PDF

  • L’impacte del consum al fons marí. Neteja del fons marí

L’impacte del consum al fons marí. Neteja del fons marí

Associació Neptuno. Ajuntament de L’Hospitalet de Llobregat

L’alumnat contribuirà a la millora del paisatge costaner, des de terra, col·laborant en tasques de distribució selectiva de les deixalles trobades i extretes del mar pels submarinistes d’una entitat especialitzada i a continuació s’iniciaran accions de comunicació i sensibilització sobre la problemàtica..

Etapa: ESO
Temàtica: Aigua, economia circular

Descarrega la fitxa en PDF

  • Accions als Parcs de l'AMB

Accions als parcs de l’AMB

Escola de Música Centre de les Arts, AMB i Ajuntament de L’Hospitalet de Llobregat

Els centres participants desenvolupen el projecte en un parc determinat de la ciutat i poden escollir el tipus d’acció del servei entre elaboració de caixes niu, elaboració de material per a la Jugateca o disseny d’un itinerari.


Etapa: Primària i ESO
Temàtica: SALUT AMBIENTAL, patrimoni ambiental
.

Descarrega la fitxa en PDF

  • Drastics amb els plastics

Dràstics amb els plàstics

AMB

Amb el projecte l’alumnat adquirirà els coneixements sobre els processos de fabricació dels plàstics, el seu ús, gestió i impacte ambiental. A partir d’aquí l’alumnat farà una proposta creativa a partir dels residus plàstics recollits en forma de teatralització de titelles o bé producció audiovisual “stop motion”.

Etapa: Primària
Temàtica: Economia circular, salut ambiental, temàtica residus

Descarrega la fitxa en PDF

  • Els residus i el litoral

Els residus i els litorals

Escola del Mar de Badalona, Siboc Projectes Ambientals. AMB i Ajuntament de Badalona

Aprenentatge i servei centrat en la problemàtica dels plàstics al mar. L’alumnat d’un centre de formació d’adults i d’un servei, ha elaborat materials per fer d’educadors ambientals a un grup de primària a la platja dels Pescadors de Badalona.

Etapa: Centre de Formació d’Adults
Temàtica: aigua; biodiversitat i territori; canvi climàtic; salut ambiental; residus

Descarrega la fitxa en PDF

  • Refugis de fauna

Refugis de fauna

Ajuntament del Prat i AMB


L’alumnat construeix elements per afavorir la presència de fauna a determinats espais tant escolars com parcs urbans i fan el seguiment de les menjadores i caixes-niu instal·lades. Les dades d’ús i ocupació es registren a les apps de projectes de ciència ciutadana.


Etapa: Primària
Temàtica: Biodiversitat i territori

Descarrega la fitxa en PDF

  • Ajudem el bosc de ribera del riu Llobregat

Ajudem el bosc de ribera del riu Llobregat

Associació Naturalista de Cornellà. Ajuntament de Cornellà

El projecte cerca aprofundir en l’aprenentatge de l’alumnat de secundària sobre l’espai natural més proper de la ciutat i contribuir a l’augment de la vegetació autòctona amb la seva plantació i amb accions de retirada d’espècies invasores.

Etapa: ESO
Temàtica: Biodiversitat i territori

Descarrega la fitxa en PDF

  • Disseny d’activitats educatives ambientals

Disseny d’activitats educatives ambientals

Ajuntament de Barcelona

L’alumnat dissenya diverses activitats educatives que posaran en pràctica amb diferents participants fent visites guiades a alguns equipaments per alumnat de primària o altres cursos de l’institut i  ciutadania en general.

Etapa: Cicle formatiu en educació i control ambiental
Temàtica: Canvi climàtic; emergència climàtica; biodiversitat; residus; mobilitat; alimentació sostenible

Descarrega la fitxa en PDF

  • Accio de sensibilitzacio i recollida de residus

Acció de sensibilització i recollida de residus

Consorci del Parc Natural de Collserola. Ajuntament Barcelona

Projecte centrat en la conscienciació de la problemàtica dels residus entre l’alumnat que ha generat una acció de recollida al Parc de Collserola i la seva comunicació i sensibilització elaborant: vídeos, pòsters, enquestes i entrevistes.

Etapa: ESO
Temàtica: Residus i salut ambiental

Descarrega la fitxa en PDF

  • Alumnes Gestors del Territori

Alumnes Gestors del Territori

Consorci dels Espais Naturals del Delta del Llobregat i AMB


Projecte que introdueix a l’alumnat a les tasques de manteniment dels espais naturals del riu Llobregat reforçant la formació i els coneixements sobre els espais naturals del municipi i la contribució en projectes de ciència ciutadana.

Etapa: ESO
Temàtica: Biodiversitat i territori

Descarrega la fitxa en PDF

Alumnes Gestors del Territori

Consorci dels Espais Naturals del Delta del Llobregat i AMB


Projecte que introdueix a l’alumnat a les tasques de manteniment dels espais naturals del riu Llobregat reforçant la formació i els coneixements sobre els espais naturals del municipi i la contribució en projectes de ciència ciutadana.

Etapa: ESO
Temàtica: Biodiversitat i territori

Descarrega la fitxa en PDF

Acció de sensibilització i recollida de residus

Consorci del Parc Natural de Collserola. Ajuntament Barcelona

Projecte centrat en la conscienciació de la problemàtica dels residus entre l’alumnat que ha generat una acció de recollida al Parc de Collserola i la seva comunicació i sensibilització elaborant: vídeos, pòsters, enquestes i entrevistes.

Etapa: ESO
Temàtica: Residus i salut ambiental

Descarrega la fitxa en PDF

Disseny d’activitats educatives ambientals

Ajuntament de Barcelona

L’alumnat dissenya diverses activitats educatives que posaran en pràctica amb diferents participants fent visites guiades a alguns equipaments per alumnat de primària o altres cursos de l’institut i  ciutadania en general.

Etapa: Cicle formatiu en educació i control ambiental
Temàtica: Canvi climàtic; emergència climàtica; biodiversitat; residus; mobilitat; alimentació sostenible

Descarrega la fitxa en PDF

Ajudem el bosc de ribera del riu Llobregat

Associació Naturalista de Cornellà. Ajuntament de Cornellà

El projecte cerca aprofundir en l’aprenentatge de l’alumnat de secundària sobre l’espai natural més proper de la ciutat i contribuir a l’augment de la vegetació autòctona amb la seva plantació i amb accions de retirada d’espècies invasores.

Etapa: ESO
Temàtica: Biodiversitat i territori

Descarrega la fitxa en PDF

Refugis de fauna

Ajuntament del Prat i AMB


L’alumnat construeix elements per afavorir la presència de fauna a determinats espais tant escolars com parcs urbans i fan el seguiment de les menjadores i caixes-niu instal·lades. Les dades d’ús i ocupació es registren a les apps de projectes de ciència ciutadana.


Etapa: Primària
Temàtica: Biodiversitat i territori

Descarrega la fitxa en PDF

Els residus i els litorals

Escola del Mar de Badalona, Siboc Projectes Ambientals. AMB i Ajuntament de Badalona

Aprenentatge i servei centrat en la problemàtica dels plàstics al mar. L’alumnat d’un centre de formació d’adults i d’un servei, ha elaborat materials per fer d’educadors ambientals a un grup de primària a la platja dels Pescadors de Badalona.

Etapa: Centre de Formació d’Adults
Temàtica: aigua; biodiversitat i territori; canvi climàtic; salut ambiental; residus

Descarrega la fitxa en PDF

Dràstics amb els plàstics

AMB

Amb el projecte l’alumnat adquirirà els coneixements sobre els processos de fabricació dels plàstics, el seu ús, gestió i impacte ambiental. A partir d’aquí l’alumnat farà una proposta creativa a partir dels residus plàstics recollits en forma de teatralització de titelles o bé producció audiovisual “stop motion”.

Etapa: Primària
Temàtica: Economia circular, salut ambiental, temàtica residus

Descarrega la fitxa en PDF

Accions als parcs de l’AMB

Escola de Música Centre de les Arts, AMB i Ajuntament de L’Hospitalet de Llobregat

Els centres participants desenvolupen el projecte en un parc determinat de la ciutat i poden escollir el tipus d’acció del servei entre elaboració de caixes niu, elaboració de material per a la Jugateca o disseny d’un itinerari.


Etapa: Primària i ESO
Temàtica: SALUT AMBIENTAL, patrimoni ambiental
.

Descarrega la fitxa en PDF

L’impacte del consum al fons marí. Neteja del fons marí

Associació Neptuno. Ajuntament de L’Hospitalet de Llobregat

L’alumnat contribuirà a la millora del paisatge costaner, des de terra, col·laborant en tasques de distribució selectiva de les deixalles trobades i extretes del mar pels submarinistes d’una entitat especialitzada i a continuació s’iniciaran accions de comunicació i sensibilització sobre la problemàtica..

Etapa: ESO
Temàtica: Aigua, economia circular

Descarrega la fitxa en PDF

Tancant el cercle: capses niu i hotels d’insectes

ADEFFA. Xarxa d’Escoles Verdes (Generalitat)


Projecte centrat en el foment de la biodiversitat a partir de la construcció, col·locació i seguiment de capses niu i ratpenats, instal·lades en zones boscoses al voltant de l’escola i en fonts apadrinades així com la construcció d’hotels d’insectes als patis de les escoles.

Etapa: Primària i ESO
Temàtica: Biodiversitat i territori

Descarrega la fitxa en PDF

Projecte Amphibia: coneixent, estudiant i conservant les basses

Societat Catalana d’Herpetologia.Xarxa d’Escoles Verdes (Generalitat)

Partint de la necessitat de donar a conèixer i protegir els amfibis, altres espècies aquàtiques i els seus hàbitats. Lla proposta de servei es basa en què l’alumnat valori la importància d’aquests animals al seu propi municipi mitjançant estudis, divulgació i conservació.


Etapa: ESO
Temàtica: Biodiversitat i territori, aigua

Descarrega la fitxa en PDF

Som Platja: l’apadrinament com a eina per millorar-ne l’estat ambiental

Submon. Xarxa d’Escoles Verdes(Generalitat)

El projecte té l’objectiu general de millorar l’estat ambiental del litoral i les platges, comptant amb la implicació de l’alumnat dels instituts participants i dels ajuntaments, amb l’apadrinament de l’espai per part del centre educatiu.

Etapa: ESO
Temàtica: Biodiversitat i territori, salut ambiental, residus

Descarrega la fitxa en PDF

Biodiversitat urbana a l’abast de tothom: caixes niu d’ocells als espais verds de Lleida

Fundació per a la sostenibilitat Lleida 21, ICO, Voluntaris del cens de cigonyes de Lleida

El projecte de Servei Comunitari és una proposta per sensibilitzar a la ciutadania sobre la pèrdua de biodiversitat i fomentar la seva recuperació a través de la recuperació d’espais adients per a la nidificació amb la instal·lació de caixes niu a la ciutat de Lleida.

Etapa: ESO
Temàtica: Biodiversitat

Descarrega la fitxa en PDF

Justícia Alimentària

Gilgal Solidari, MEL Educació ambiental. Ajuntament de Sant Cugat del Vallès

Es planteja actuar contra la pobresa alimentària,es reflexiona sobre la perspectiva de la sobirania alimentària, la realitat multidimensional de la pobresa, alternatives posades en marxa per col·lectius i es coneix una entitat que treballa el tema i es construeix una acció conjunta.


Etapa: ESO
Temàtica: Alimentació, justícia climàtica, alimentària i decreixement

Descarrega la fitxa en PDF

Recuperem les dunes

AMB i Ajuntament de Castelldefels

Projecte en el qual l’alumnat fa una intervenció de millora ambiental de les dunes de la platja de Castelldefels amb la plantació de borró i altres espècies autòctones, la retirada d’espècies invasores i la participació en el “Projecte Microplàstics”, que permet fer un diagnòstic de la contaminació per residus plàstics a la platja.
.

Etapa: ESO
Temàtica: Biodiversitat i territori, canvi climàtic

Descarrega la fitxa en PDF

Go to Top